Оценка на читателите: / 2
СлабоОтлично 
Фото Филтри 3.0 out of 5 based on 2 votes.

camera-lens-filtersЧудех се каква информация нямаме в нашия форум и забелязах,че липсва тема за фото филтрите...поразровихсе из мрежата и открих тази статия.
Надявам се че ще бъде полезна на вас така както на мен.
Приятно четене...
Филтрите помагат при решаването на голяма част от проблемите на фотографите. Те хармонизират цветовото излъчване, повишават контраста на цветовата гама, могат да направят невидими за очите детайли - видими за филма или матрицата. Заедно с това предоставят възможност за многообразни оптични ефекти, за композиционното, абстракното или творческото представяне на фотографските идеи. С други думи, филтрите дават възможност за лесно постигане на изображения, които биха били почти невъзможни без тях!

uv


Ултравиолетовите (UV) филтри – двойната защита
Качествените обективи са доста по-скъпи от филтрите, така че поставянето на филтър, който да ги защитава от прах, пясък, вода и други вредни въздействия, е отлична идея. За да се постигне това и същевременно да се избегне перманентно влияние на филтъра върху снимките, е необходимо да се подбере филтър от напълно безцветно стъкло с възможно най-висока степен на прозрачност.
Изключително подходящи за целта са UV-филтрите, които са безцветни, не променят предаването на цветовете и не налагат корекции в експозиционните
параметри. Освен това те блокират невидимия ултравиолетов компонент на светлината, който може да доведе до замъгляване и нежелани сини оттенъци.
Поради тези свои характеристики, UV-филтрите, които са подходящи както за цветни и черно-бели филми, така и за дигитална фотография, могат да бъдат постоянно прикрепени към обектива, осигурявайки по този начин двойна защита срещу нежеланото въздействие на ултравиолетовите лъчи върху снимките и на механични и химични фактори върху предния елемент на обектива.
ski
Skylight – цветна топлина
Друг вид филтри, подходящи за перманентна защита на обектива, са Skylight филтрите. Подобно на UV-филтрите, Skylight също блокира ултравиолетовия компонент на светлината, но същевременно притежава деликатно червено-жълто оцветяване, което компенсира засилените сини оттенъци в сенчестите части на снимката, причинени от светлина, идваща от яркосиньо небе. Този вид филтри затопля тоновете на цветовете и редуцира замъглеността при далечни снимки. Тъй като филтър-факторът (който показва колко пъти трябва да удължим експозицията или да повишим светлосилата на фотообектива чрез диафрагмата му, ако поставим филтъра пред него) при тях е нисък, практически не се налага корекция на експозиционните параметри. Поради финото и почти незабележимо оцветяване на този филтър, той може да бъде постоянно прикрепен към обектива с цел защита, стига малко по-топлото предаване на цветовете да е желан от фотографа ефект. Постоянната му употреба дори е препоръчителна при снимане с филми, които проявяват по-силно изразена тенденция към студено предаване на цветовете.
poliarizirasht
Поляризационните филтри – внимание към детайла
Във фотографията поляризационните филтри са считани за едни от най-важните. Те редуцират или напълно елиминират отраженията на светлината в гладки повърхности, изчистват и насищат цветовете в кадъра като премахват сините оттенъци, причинени от светлината, идваща от яркосиньо небе, премахват характерното замъгляване при далечни снимки, подобряват детайлността в сенчестите части на снимката и в
облаците дори при много светло небе, и усилват контраста на черно-белите кадри.
Тези филтри позволяват кристално чисти снимки дори на обекти, които се намират под вода или зад стъкло или друго отразяващо светлина покритие.
redfilter
Redhancer – червено, оранжево, кафяво
Redhancer е вид филтър със специални характеристики – той е създаден, за да подчертае червените, оранжевите и кафявите тонове в кадъра, което го прави особено популярен в пейзажната фотография. Redhancer е правилният избор при есенни пейзажи или сцени с преобладаващи червени и кафяви цветове като тези от Големия Каньон. С този филтър също може да бъде откроен наситения червен цвят на обекти като домати, череши, ягоди или червило. За още по-впечатляващи ефекти, Redhancer може да бъде комбиниран с поляризационен филтър.
neutral
Неутралните филтри – креативен контрол Използването на по-широк отвор на диафрагмата или по-ниска скорост на затвора може да внесе интересен креативен елемент в снимката. По-широкият отвор на диафрагмата позволява намаляване на дълбочината на рязкост дотолкова, че само главният обект в кадъра да е рязко на фокус, докато предният и задният план остават разфокусирани. Това привлича вниманието към основния обект на снимката. Все пак, при наличието на интензивна светлина, високи стойности на светлочуствителност на възприемащия материал или при късо фокусно разстояние (със съответно по-голяма дълбочина на рязкост), използването на широк отвор на диафрагмата може да бъде невъзможно без да се получи преекспониране на кадъра. Тук на помощ идват неутралните затъмняващи филтри. Те редуцират светлината, достигаща до светлочувствителния материал, позволявайки използването на по-отворена диафрагма за постигане на селективна рязкост в снимката или ниска скорост на затвора – пр. за приятно и ефектно пресъздадено движение на водите на водопада, вместо “замразяването” им. Този тип филтри се характеризира с отлична цветова неутралност и се препоръчва като съществена част от базовото фотографско оборудване. Различните неутрални затъмняващи филтри редуцират светлината с различен брой стъпки на диафрагмата. При използването им експозиционните параметри трябва да се съобразят със съответния филтър-фактор, за да се получи снимка, която е едновременно ефектна и правилно експонирана.

Автор Ивани, със съдействието на: photosynthesis.bg

Коментари  

 
0 #1 Александър 2011-08-15 21:37
много полезна информация поздравления за статията
Цитиране
 

Добави коментар

Защитен код
Обнови